معایب استفاده از توالت ایرانی

توالت ایرانی یکی از رایج ترین انواع توالتی است که از سال ها پیش در کشور ما و دیگر کشور های خاورمیانه و کشور های آسیایی بسیار رایج بوده است اما به خاطر معایب و محدودیت هایی که دارد امروزه کمتر کسی می تواند برای مدت طولانی از آن استفاده کند.

همان طور که می دانید برای استفاده از این توالت حتما باید به حالت چمباتمه ای بنشینید، درسته این حالت روده و جوارح داخلی بدن شما را نسبت به تخلیه کامل تحریک می کند اما نا خودآگاه فشار زیادی به زانو ها و مفاصل شما وارد می شود که این فشار را در هنگام نشستن و بلند شدن به راحتی می توانید حس کنید، لازم به ذکر است در اثر سال ها استفاده از این مدل توالت امکان ابتلا به بیماری های مفصلی و آرتروز زانو در شما 2 برابر می شود. این مشکل در افرادی که دچار اضافه وزن هستند سریع تر بروز می کند چون فشاری که به بدن خود وارد می کنند متناسب با وزنشان بیشتر است. همچنین کسانی که دارای زمینه بیماری های مفصلی هستند و یا به صورت ارثی احتمال ابتلا به این قبیل بیماری ها در آن ها بالا است باید بیشتر از سایر افراد مراقب سلامتی خود باشند و کمتر از توالت ایرنی استفاده کنند. صندلی توالت آسان نشین راحل مشکل این افراد است که با استفاده از آن می توانند روده خود را با کمترین فشار تخلیه کنند و با صرف هزینه ای ناچیز از سلامت خود محافظت کنند.

 

 

طبق آمار رسمی کشور بیش از 16 درصد افراد بالای 40 سال دچار نوعی آرتروز هستند. در بین انواع بیماری های مفصلی، آرتروز زانو شایع ترین بیماری ای است که افراد را به خود درگیر کرده است که طبق گفته پزشکان استفاده طولانی مدت از توالت ایرانی یا همان چمباتمه ای از اصلی ترین دلایل بروز این عارضه در افراد شده است. تیم طراحی صندلی توالت آسان نشین به عنوان حلال تمامی مشکلاتی که در توالت های ایرانی وجود داشته زاویه این صندلی را در حالتی قرار داده اند که کمترین فشار به زانو و کمر شما در هنگام تخلیه وارد می شود. شما می توانید با خرید این محصول و استفاده از آن احتمال بروز انواع بیماری های مفصلی را در خود و خانواده تان به حداقل برسانید و بدون نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی از مزیای هر دو نوع توالت ایرانی و فرنگی در کنار هم استفاده کنید.

علاوه بر آن به افرادی که در اثر یک حادثه ناگوار یا به صورت مادرزادی دچار بیماری های حرکتی و یا دارای محدودیت های حرکتی در نقاط مختلف بدنشان هستند استفاده از توالت ایرانی اصلا به آن ها توصیه نمی شود چراکه ممکن است فرد در هنگام نشست و برخواست تعادل خود را از دست بدهد و دچار آسیب شود اما استفاده از صندلی توالت آسان نشین به خاطر ارتفاع مناسبی که دارد یک گزینه مناسب برای استفاده این افراد نیز می باشد.

از دیگر مزایای آسان نشین می توان به قیمت مناسب این محصول اشاره کرد. امروزه خیلی از پزشکان توصیه می کنند که به فرزندان خود از کودکی استفاده از توالت فرنگی را آموزش دهید تا از بروز بیماری مفصلی که در اثر استفاده طولانی از توالت ایرانی ممکن است به وجود بیاید پیشگیری کنید اما خیلی از خانه ها به دلیل بافت قدیمی و فرسوده ای که دارند مجهز به توالت فرنگی نیستند. تبدیل توالت ایرانی به فرنگی هم هزینه های سنگینی را به خانواده ها تحمیل می کند از طرفی این نکته که توالت فرنگی احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل آرتروز را کاهش می دهد قابل انکار نیست اما به دلیل زاویه نامناسبی که دارد تخلیه مدفوع، کامل صورت نمی گیرد. صندلی توالت آسان نشین توانسته با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود تمامی مشکلاتی که در بالا گفته شد را تا حد زیادی کاهش دهد و از نظر حفظ سلامت فرد در استفاده طولانی مدت گزینه بهتری نسبت به توالت های ایرانی و فرنگی می باشد، شما می توانید با پرداخت یک هزینه بسیار کم آن را تهیه کنید و به عنوان یک جایگزین مناسب و مقرون به صرفه به جای تبدیل توالت ایرانه به فرنگی از این صندلی استفاده کنید. استفاده از این محصول بر خلاف تصوری که عموم مردم دارند هیچ محدودیت سنی ندارد به طوری که همه اعضای خانواده شما با هر سن و سالی که دارند به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. وزن افراد خانواده شما نیز تاثیری بر عملکرد این صندلی ندارد چرا که از مواد کاملا مقاومی ساخته شده و قبلیت تحمل وزن های بالا را نیز دارد.

 

 

در مورد نحوی نشستن در توالت ایرانی و مزایا و معایب استفاده از آن تحقیقات زیادی انجام شده؛ عده ای از محققان بر این باوراند که چمباتمه ای نشستن در هنگام دفع مدفوع برای کسانی که دچار بیماری بواسیر هستند بسیار مفید است و تا حد زیادی آن را درمان می کند.به طور کلی بواسیر یا هموروئید در اثر فشار بیش از حدی که به رگ های اطراف مقعد وارد می شود به وجود می آید که در اثر آن عضلات این ناحیه نمی توانند به درستی وظیفه کنترل مدفوع در روده را انجام دهند.

همچنین به کسانی که که درگیر این بیماری نیستند با این روش نشستن می توانند از بروز آن پیشگیری کنند. آن ها معتقد اند که این وضعیت باعث می شود که زاویه آنورکتال در بدن افزایش یابد و مسیر مجرای دفع صاف تر شود و به طبع آن عمل دفع برای فرد راحت تر انجام می پذیرد اما این مدل نشستن در کنار مزایایی که گفته شد معایب ثابت شده ای هم دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. طبق گفته محققان افرادی که در این حالت عمل دفع را انجام می دهند اگر سالم باشند دچار فشار خون در دوز پایین می شوند که با مرور زمان ممکن است درصد آن بیشتر شود و افرادی که سابقه فشار خون بالا دارند در هنگام چمباتمه ای نشستن بیماری آن ها تشدید می شود. از دیگر عوارض این روش می توان فشار بیش از حدی که به زانو، کمر و مفاصل فرد وارد می شود اشاره کرد. این فشار نسبت به سن و وزن افراد متفاوت است به طوری که هرچه سن فرد بالاتر و یا وزنش بیشتر باشد مفاصل او بیشتر درگیر این فشار می شوند.

با نگاهی اجمالی به آماری که در خصوص سکته مغزی و علل آن منتشر شده است می توان نتیجه گرفت که درصد قابل توجهی از این آمار افرادی بوده اند که هنگام استفاده از این روش در حال دفع مدفوع خود بوده و دچار سکته مغزی شده اند، درست است که هیچ قطعیتی درباره تاثیر چمباتمه ای نشتن و سکته مغزی افراد وجود ندارد اما نمی توان این آمار را هم نادیده گرفت. صندلی توالت آسان نشین یک روش مطمئن و بدون عوارض برای دفع مدفوع محسوب می شود که هیچ یک از عوارض بالا را ندارد.

تیم طراحی آسان نشین با مطالعه این تحقیقات و بررسی همه جانبه مزایا و معایب استفاده از توالت ایرانی موفق به تولید محصولی شده اند که بدن شما را در بهترین زاویه برای دفع قرار می دهد و به عنوان یک محرک، روده را در مناسب ترین حالت برای دفع قرار می دهد؛ این در حالی است که هیچ یک از مشکلات و معایبی که استفاده از توالت ایرانی و چمباتمه ای نشستن که در بالا به آن ها اشاره شد را ندارد. شما با تهیه این محصول و قرار دادن آن بر روی توالت ایرانی خود می توانید از شر معایب این توالت خلاص شوید و در عین حال از مزایای آن بهرمند شوید.

 

خانم های باردار به علت افزایش وزن در این دوره دارای محدودیت های حرکتی زیادی هستند که هرچه جنین در بدن آن ها رشد می کند و شکم آن ها بزرگ تر می شود این محدویت ها برای آن ها بیشتر می شود. استفاده از توالت ایرانی برای مادران باردار کار بسیار دشوار و خطرناکی است، چرا که نشست و برخواست به حالت چمباتمه ای فشار زیادی به کمر و زانوهای آن ها وارد می کند که ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد، صندلی توالت آسان نشین یک پیشنهاد عالی برای مادرانی است که به فکر سلامت خود و جنین درون شکم شان هستند که با استفاده از آن می توانند به راحتی و بدون وارد کردن فشار مضاعف به بدن شان به خصوص مفاصل خود عمل دفع را انجام دهند و از بروز هرگونه عارضه مفصلی مانند آرتروز، کمر درد و … پیشگیری کنند. این صندلی ها قابلیت تحمل وزن های بالا را نیز دارد به همین علت اگر مادران باردار زمینه بیماری یبوست را دارند و یا به خاطر تغذیه کنترل شده که دکتر متخصص برای آن ها تجویز کرده دفع مدفوع برایشان سخت تر شده است می تواند مدت طولانی و بدون نگرانی بر روی این صندلی ها بشینند تا روده کم کم تحریک شود و بتوانند خود را تخلیه کنند.

صندلی توالت آسان نشین

به طور کلی معایب و عوارضی که توالت ایرانی دارد باعث شده که افراد دیگر مثل گذشته طرفدار استفاده از آن نباشند. ما در طراحی و ساخت این صندلی سعی کردیم ضمن حفظ تمامی مزایای توالت های ایرانی، معایب آن را حذف کنیم و با یک هزینه کاملا مناسب و اقتصادی آن را در بازار عرضه و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از دیگر مزایای آسان نشین نسبت به توالت ایرانی قابلیت جابجایی آسان این محصول است؛ جابجایی این صندلی به خاطر وزن کمی که دارد کار خیلی راحتی است به طوری که شما می توانید این صندلی را جمع کرده و در هنگام سفر نیز از آن استفاده کنید.

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.