چرا از توالت فرنگی استفاده می‌شود؟

چرا از توالت فرنگی استفاده می‌شود؟

نشستن روی توالت فرنگی باعث می‌شود که ماهیچه پایین مقعد جلوی مسیر خروج مدفوع را گیرد. تصور می‌شود که نخستین توالت ابتدایی بشر، حدود ۶ هزارسال قبل در بین‌النهرین، جایی در عراق امروزی ساخته شده میباشد. در سال ۳۱۵ بعد از میلاد در شهر روم باستان حدود ۱۴۴ توالت عمومی وجود داشته و رفتن به توالت عمومی به نوعی شرکت در یک مراسم اجتماعی محسوب می‌شده است. در یک توالت عمومی ۲۰۰۰ ساله که در بالای تپه پالاتن در رم کشف شده است، بیشتر از ۵۰ سوراخ در کنار هم قرار دارد.

با معیار‌های امروز رفتن به این توالت عمومی همچون به اشتراک گذاشتن یک لحظه زیاد شخصی محسوب می‌شود.

در روم باستان رفتن به توالت عمومی مثل شرکت نمودن در یک مراسم اجتماعی بود. نخستین توالت همراه با سیفون در سال ۱۵۹۲ میلادی به وسیله جان هرینگتون، یک عضو دربار انگلستان اختراع شد و نامش را “آژاکس” از جنگجویان اسطوره‌ای یونان باستان گذاشت. ولی اختراع سیستم سیفون مرسوم کنونی که کاسه توالت با یک لوله خمیده U شکل به فاضلاب وصل می‌شود و با فشار آب داخل مخزن توالت مدفوع را به داخل فاضلاب تخلیه می‌کند در سال ۱۸۸۰ به وسیله یک لوله‌کش بریتانیایی ساخته شد و تحولی در تاریخ توالت درست کردن نمود. این سیستم مانع از انتشار بوی بد مدفوع و فاضلاب می‌شود. استفاده از توالت فرنگی به عنوان یکی از مشخصه‌های تمدن اروپایی محسوب می‌شود، ولی مشکلات دیگری درست کردن کرده میباشد.

طراحی‌های اولیه سیستم سیفونی که امروز در توالت‌های فرنگی استفاده می‌شود؛ فشار آب داخل مخزن توالت مدفوع را به داخل فاضلاب تخلیه می‌کند.

خطرات سلامتی

زور زدن برای دفع مدفوع امکان دارد برای خیلی از ما اتفاق بیافتد؛ دندان‌های‌مان را روی هم بفشاریم، رگ‌ها متورم‌تر شود و ضربان قلب بالا برود. این وضعیت امکان دارد به خاطر یبوست یا سایر مشکلات گوارشی و هضم و جذب روده‌ها باشد. ولی بسیاری از کارشناسان نحوه نشستن روی توالت فرنگی را برای سلامتی نامناسب می‌دانند. در اواسط سال‌های ۱۹۶۰، آلکساندر کایرا، پروفسور دانشگاه کرنل آمریکا توالت‌های فرنگی را به عنوان “نامناسب ترین” وسیله ساخته شده به دست بشر توصیف نمود.

دکتر الویس پریسلی، ستاره موسیقی راک، احتمال داده میباشد که حمله قلبی که باعث مرگ ستاره موسیقی راک جهان شد، ناشی از زور زدن او برای تخلیه روده‌هایش از مدفوع بوده میباشد.

یک راه حل ساده

اگر در حالا حاضر توالت فرنگی تنها گزینه موجود برای شما است، نگران نباشید: یک راه حل ساده وجود دارد: فقط کافی میباشد زانو‌های خود را بالا بیاورید و تا بدنتان از زاویه ۹۰ درجه به ۳۵ درجه تغییر بدهید. این کار با قراردادن یک چهارپایه و در موارد اضطراری و نبود امکانات به وسیله یک دسته روزنامه باطله یا چندمجله قدیمی ممکن خواهد شد. بالا آوردن زانو‌ها یاری خواهد نمود که انسدادی که در حالت نشسته میان روده بزرگ و مقعد درست کردن می‌شود، از بین برود و تخلیه کامل روده‌ها آسان‌تر انجام شود.

اما بهترین جایگزین مناسب: صندلی توالت آسان نشین

این محصول و اختراع جدید تمامی محاسن سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی را درست و هیچ کدام از معایب آن دو را ندارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.