استفاده از صندلی توالت مناسب در دوران بارداری

در دوران بارداری شیوه زندگی فرد به طور کامل تغییر می کند و ساده ترین و جزئی ترین مسائل در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. خانم های باردار باید در نحوی خوابیدن، نحوی راه رفتن و دستشویی رفتن خود دقت زیادی به خرج دهند تا هم خودشان این دوران را در سلامت کامل پشت سر بگذارند و هم جنین بدون مشکل به دنیا بیاید. یکی از فاکتور های مهم در سایز شکم، سن فرد باردار است، طبق تحقیقاتی که انجام شده محققین به این نتیجه رسیده اند که با بالا رفتن سن خانم ها شکم آن ها در دوران بارداری بزرگ تر می شود که این موضوع باعث می شود مرکز ثقل بدن او تغییر کند، در نتیجه انجام کارهای روزمره برای آن ها به مراتب دشوارتر می شود. تغییرات فیزیکی که در این دوران در بدن خانم های باردار رخ می دهد انجام یکسری کار های ساده مانند نشستن و بلند شدن را برای آن ها سخت می کند به طوری که استفاده از توالت ایرانی برایشان غیر ممکن می شود. همانطور که می دانید در این دوران با رشد و نموی جنین و بزرگ تر شدن شکم، فشار دوچندانی به کمر و زانوهای فرد در هنگام حرکت وارد می شود به همین دلیل خانم های باردار باید خیلی مراقب نحوی نشست و برخواست و تغییر حالت های خود باشند و تا حد ممکن از وارد کردن فشار اضافی خود داری کنند.

از دیگر مسائلی که در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است مسائل بهداشت و رعایت آن ها بیش از پیش است، چرا که بدن مادر در در حساس ترین حالت ممکن قرار دارد و سیستم ایمنی بدن به شدت ضعیف است به همین دلیل امکان ابتلا به انواع بیماری های عفونی مانند عفونت مجاری اداری در آن ها بالا می رود.

یکی از دغدغه های مهم خانم ها در دوران بارداری نحوی دفع ادرار و انتخاب گزینه مناسب در بین انواع دستشویی های ایرانی و فرنگی در این 9 ماه است. استفاده از صندلی توالت آسان نشین یکی از بهترین گزینه های پیش روی آن ها در این دوره است چرا که این محصول مانع از بروز عارضه های مختلفی مانند کمر درد، پا درد و زانو درد و … می شود. این صندلی به گونه ای طراحی شده است که کمترین فشار به مفاصل مادر وارد شود از طرفی با داشتن یک زاویه مناسب روده بزرگ را تحریک به دفع می کند و نیازی نیست که مادر فشار زیادی به بدن خود وارد کند تا بتواند عمل تخلیه را انجام دهد.

همان طور که می دانید جنین در این 9 ماه از بدن مادر تغذیه می کند و برای رشد به نواع و اقسام ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد به همین دلیل فرد باردار باید یک رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین ها داشته باشد، از آن جا که بدن هر فرد با فرد دیگری متفاوت است ممکن است در اثر استفاده از این خوراکی های مختلف مادر دچار یبوسب شود یا دفع مدفوع برایش کار سختی شود و نیاز به زمان بیشتری در دستشویی داشته باشد تا روده اش تحریک شود و عمل دفع را انجام دهد. مادران باردار برای حل این مشکل می توانند از صندلی توالت آسان نشین استفاده کنند چون تولیدکنندگان این محصول با تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام داده اند موفق به ساخت صندلی شده اند که فرد با نشستن بر روی آن کمترینن فشار را به مفاصل خود مانند زانو و کمر را وارد می کند و در عین حال به خاطر زاویه مناسبی که دارد روده بزرگ را تحریک به تخلیه کامل می کند. لازم به ذکر است صندلی توالت آسان نشین از بهترین و جدید ترین مواد موجود در بازارتشکیل شده است و قابلیت تحمل وزن های بالا را دارد از این رو خانم های باردار اگر دچار یبوست یا انسداده روده شده اند می توانند به راحتی و برای مدت طولانی بر روی این صندلی در دستشویی بنشینند و نگران فشار زیادی که به خاطر وزن بالای خود به صندلی می کنند، نباشند.

طبق آمارهای موجود سالانه 234000 مورد آسیب مربوط به استفاده نادرست از توالت و حمام در اورژانس ها گزارش می شود که بیش از 50 درصد این آمار مربوط به افراد مسن و خانم های باردار است. این دسته از افراد به دلیل تغییرات فیزیکی که در بدن آن ها رخ می هد سخت تر از افراد معمولی می توانند تعادل خود را حفظ کنند به همین دلیل باید دقت بیشتری در انجام فعالیت های روزانه خود داشته باشد تا دچار آسیب نشوند. استفاده از توالت ایرانی به علت فشار مضاعفی که مفاصل و زانو های فرد وارد می کند اصلا توصیه نمی شود از طرفی توالت فرنگی به علت ساختار نامناسبی که دارد، بدن نمی تواند عمل تخلیه را به طور کامل انجام دهد در نتیجه عوارض جبران ناپذیری در پی دارد. صندلی آسان نشین یک گزینه مناسب برای این افراد به خصوص خانم های باردار است چون با بزرگ تر شدن شکم مادر در طول دوران بارداری مرکز ثقل بدنش به صورت ناخودآگاه تغییر می کند که این موضوع باعث کاهش تعادل وی در هنگام نشست و برخواست می شود. این صندلی هیچ یک از معایب توالت های ایرانی و فرنگی ندارد و فرد با پرداخت هزینه ای ناچیز می تواند آن را خریداری کند و پس از دریافت درب منزل با قرار دادن آن بر روی توالت ایرانی خانه به راحتی از آن استفاده کند

صندلی توالت آسان نشین با مزیت های فراوانی که دارد و رفع تمامی معایب توالت های فرنگی و ایرانی، بهترین گزینه برای خانم های باردار است که با استفاده از آن در این دوران می توانند از بروز انواع بیماری های مفصلی مانند آرتروز زانو و کمر درد و … پیشگیری کنند؛ همچنین زاویه این صندلی به گونه ای طراحی شده است که به روده بزرگ فرد کمک می کند تخلیه به صورت کامل اتفاق بی افتد و مانع از بروز بیماری های مربوط به مثانه و روده نیز می شود. در تولید این صندلی از با کیفیت ترین و سبک ترین مواد موجود در بازار استفاده شده تا قابلیت تحمل وزن های بالا داشته باشد و در عین حال وزن سبکی داشته باشد تا بتوان آن را به راحتی جابجا کرد.

خیلی از افرادی که دچار یبوست هستند برای دفع کامل مدفوع خود لازم است که مدت طولانی ای توی دستشوی باشند، در استفاده از توالت ایرانی شما نمی توانید به راحتی مدت زیادی در حالت چمباده ای بنشینید چون این حالت فشار زیادی به کمر، زانو و در کل به مفاصل شما وارد می کند، شاید در دوران کودکی و نوجوانی این فشار را خیلی حس نکنید اما هرچه سن شما بالا می رود به مرور حس می کنید که این فشار بیشتر می شود. اگر شما درگیر این بیماری باشید با استفاده از توالت فرنگی نمی تواند دفع را به طور کامل انجام دهید چرا که بدن شما در زاویه مناسبی قرار ندارد و روده بزرگ به صورت کامل تخلیه نمی شود. این مشکل یکی از شایع ترین بیماری های خانم های باردار در دوران حاملگی نیز می باشد چرا که فرد برای رشد بهتر جنین داخل شکمش باید یک رژیم غذایی متشکل از انواع و اقسام خوراکی ها را داشته باشد، در این میان ممکن است هظم یا دفع بعضی ازاین مواد برای بدن مادر کار سخت تری باشد و دچار بیماری یبوست شود. در هنگام بروز این مشکل مادر باید مدت طولانی تری نسبت به حالت عادی در دستشویی باشد و فشار بیشتری به بدنش وارد کند تا بتواند خوراکی هایی که خورده را دفع کند. در این شرایط توالت ایرانی اصلا انتخاب درستی نمی باشد چون چمباتمه ای نشستن برای مدت طولانی کاربسیار خطرناکی برای سلامت مادر و جنین است؛ توالت فرنگی نیز به خاطر طراحی نامناسبی که دارد یکی از عوامل تشدید این بیماری در مادر می شود به همین این مدل دستشویی هم توصیه نمی شود؛ اما در مقابل طراحان آسان نشین مطالعات زیادی در این خصوص انجام داده اند و توانسته اند بهترین زاویه برای تخلیه را پیدا کنند به طوری که در این صندلی مانند حالت چمباتمه زانو ها در ارتفاع بالا تری از باسن قرار می گیرند به همین دلیل روده به طور کامل تخلیه شود و کمترین فشار به مفاصل بدن وارد شود در نتیجه صندلی آسان نشین یکی از بهترین گزینه های پیش روی خانم های باردار می باشد.

دوران حاملگی مهم ترین دوره زندگی هر خانمی محسوب می شود و مادر برای حفظ سلامت جنین خود به صورت ناخدآگاه میزان دقت و حساسیت اش در انجام کارهای روزمره به شدت بالا می رود به طوری که سعی دارد تمام توصیه هایی که از سوی پزشکان و متخصصین در این خصوص اراده شده است را تمام و کمال رعایت کند. یکی از مهم ترین توصیه های پزشکان استفاده نکردن از توالت ایرانی در این دوران است چرا که عواقب سنگینی مانند افتادگی رحم، کمردر و آرتروز را برای مادربه دنبال دارد به همین دلیل بهتر است استفاده از توالت معمولی یا ایرانی را به کمتری حد ممکن برساند.

مزایای استفاده از صندلی توالت آسان نشین:

  • پیشگیری از آرتروز زانو و مفاصل
  • قابلیت تحمل وزن های بالا
  • حمل آسان
  • مقرون به صرفه از لحاظ
  • پیشگیری از بروز سنگ مثانه در سنین بالا
  • شست و شوی آسان
  • مناسب برای تمام سنین
  • تخلیه کامل روده و جلوگیری از بروز یبوست
  • جلوگیری از بروز بیماری های مربوط به راست روده و روده بزرگ
  • پیشگیری از احتمال ابتلا به هموروئید یا بواسیر

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.